Blog

Όταν ο Λύκος δεν είναι εδώ, της Άννας Ραζή

του Άγγελου Ρωμανού Όταν έχεις γράψει ένα δυνατό βιβλίο σαν το Malordo στο Κλάριτι Χολ, έχεις θέσει ήδη πολύ ψηλά τον πήχη και πρέπει η συνέχεια του, να είναι εξίσου δυνατή και εντυπωσιακή. Όταν ο Λύκος δεν είναι εδώ. Οι αγαπημένοι χαρακτήρες του Malordo επιστρέφουν, η Μάρτζι, ο Φίλιπ, ο Νικολά....

Περισσότερα...

Μalordo στο Κλάριτι Χολ, της Άννας Ραζή

Της Μάντη Αλεξίου Έχουν περάσει τέσσερα χρόνια από την 1η του κυκλοφορία κι ακόμα, το Malordo στο Κλάριτυ Χολ, της Άννας Ραζή, συνεχίζει να είναι στην κορυφή των πωλήσεων της ΑΝΙΜΑ. Σίγουρα δεν φταίει το εντυπωσιακό του, ανατρεπτικό, εξώφυλλο, ούτε η ανάποδη εκτύπωση του δεύτερου μέρους. Η πλοκή, η αφήγηση, οι χαραχτήρας,...

Περισσότερα...

Γεύση από Νεράντζι, της Ελένης Σταθοπούλου

Της Άννας Ραζή Η γραφή είναι μια στιγμή ελευθερίας, απελευθέρωσης δηλαδή της σκέψης και της έκφρασης. Μέσα σε μια καθημερινότητα όπου όλοι είμαστε δέσμιοι της λογικής, έχοντας αναθεματίσει το συναίσθημα ως πηγή δινών και πόνου. Οι άνθρωποι, το κοινό, νομίζουν πως ο ποιητής/συγγραφέας/ δημιουργός ζει αποκομμένος από τον φθαρτό κόσμο, απομονωμένος,...

Περισσότερα...

Η Ελένη Σταθοπούλου μας μιλά για την Ανάσα του φόβου

Μου ζητήθηκε να παρουσιάσω εγώ πρώτη φορά το βιβλίο μου. Στην αρχή ξαφνιάστηκα! Μα ύστερα το καλοσκέφτηκα κα είπα ότι είναι μια ανατροπή κι αυτό, ίσως να είναι πιο αγαπησιάρικη προσέγγιση. Γιατί θα μιλήσω με τη ζεστασιά τής αγάπης του δημιουργού για το δημιούργημά του κι όχι με την αυστηρή...

Περισσότερα...

Το σκισμένο χείλος

Του Άγγελου Ρωμανού Άλλο ένα ιστορικό μυθιστόρημα από την Άννα Ραζή, αυτή τη φορά μας ταξιδεύει στη Γερμανία του 2ου Παγκοσμίου πολέμου. Μ' αρέσουν αυτά τα ταξίδια, από τη Σμύρνη του 1880 (Γαλάζια Πεταλούδα) στα Καλάβρυτα του 1940 (Ελίφ) και τώρα, να βλέπουμε τον πόλεμο μέσα από ένα άλλο πρίσμα, πολύπλευρο,...

Περισσότερα...

Dominio, της Άννας Ραζή

της Μάντης Αλεξίου Τρία είναι τα χαρακτηριστικά της αστυνομικής λογοτεχνίας: Έγκλημα, έρευνα και η αποκάλυψη του ενόχου, και σύμφωνα με τον ορισμό του είδους που διατυπώθηκε για πρώτη φορά το 1929, χρειαζόμαστε ένα μυστήριο, ένα έγκλημα, το οποίο διαλευκάνεται σταδιακά χάρη στις έρευνες και τη λογική σκέψη ενός αστυνομικού. Έχουν περάσει κοντά...

Περισσότερα...

Πέρα από τον Ωκεανό της Νικολίνας Λέκκα

Λευκοθέα Γιάλβαλη -Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγο Η πρώτη μου επαφή με το "Πέρα από τον ωκεανό" ήταν όταν στο πλαίσιο της γνωριμίας μας, η Νικολίνα μού ζήτησε να το διαβάσω και να της πω τη γνώμη μου. Ο τρόπος που μου μίλησε, ο ενθουσιασμός της και η πίστη της σε...

Περισσότερα...

Ο νατουραλισμός στη “Φόνισσα” του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη της Ελένης Σταθοπούλου

Ο νατουραλισμός στη λογοτεχνία κάνει την εμφάνισή του περί τα μέσα τού 19ου αιώνα, ως επακόλουθο της μεγάλης και ταχύτατης προόδου των φυσικών επιστημών. Συνοψίζοντας τους παράγοντες που διαμόρφωσαν τον νατουραλισμό, διακρίνουμε: α) την εκβιομηχάνιση, που μαζί της φέρνει και τις όποιες κοινωνικές αλλαγές (ταξικές ανισότητες, ευμάρεια ανώτερων τάξεων, εξαθλίωση...

Περισσότερα...

Ρεαλισμός και Νατουραλισμός της Ελένης Σταθοπούλου

Αποτελεί μόνον έκφραση της σύγχρονης τάσης για μεγαλύτερη γλωσσική ακρίβεια η προσπάθεια διαχωρισμού των δύο αυτών όρων, που έχουν συνυπάρξει τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, ή μήπως ο «νατουραλισμός» είναι ριζικά χωρισμένος από τον ρεαλισμό Η απάντηση σ΄αυτά τα δυο ερωτήματα θα μπορούσε να είναι: όχι ο νατουραλισμός πράγματι διαφέρει από τον...

Περισσότερα...
Ουδέν αξιοσημείωτον

Αντωνία Παυλάκου για το μυθιστόρημα Ουδέν αξιοσημείωτον

Ουδέν αξιοσημείωτον από την ΑΙΘΕΡΙΑ ή Ελένη (Λιάνα) Σταθοπούλου    Ουδέν αξιοσημείωτον. Ένα πολυδιάστατο στην υπόθεση του μυθιστόρημα, με σκοτεινούς δρόμους και διαδρόμους που η αγαπητή Ελένη Σταθοπούλου, ως πραγματική αιθερία, με τη μαγεία τής καθαρτήριας γραφής της, θα εξερευνήσει αριστοτεχνικά, με προσεκτικούς βηματισμούς, ώστε να φανερωθεί η αλήθεια και να ξανάρθουν στον...

Περισσότερα...