Στα ίχνη της αστυνομικής λογοτεχνίας
2ος Κύκλος
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ «ΙΧΝΗ»
Τα μαθήματα διεξάγονται δια ζώσης κάθε Τετάρτη 18:30με 21:30ή εξ αποστάσεως με τη μέθοδο της σύγχρονης ή της ασύγχρονης εκπαίδευσης μέσω ενός απλού υπολογιστή.
Έναρξη μαθημάτων Τετάρτη 1 Νοεμβρίου 2023.
Το κόστος συμμετοχής είναι 40 ευρώ η 1η ενότητα, 70ευρώ η 2η ενότητα
και 95 ευρώ η 3η ενότητα.
Μετά το τέλος του σεμιναρίου παρέχεται βεβαίωση παρακολούθησης.
Το απευθύνεται σε περιορισμένο αριθμό σπουδαστών.
Θα τηρηθεί απόλυτη σειρά προτεραιότητας.
Δεν απαιτείται προηγούμενη εμπειρία.
Κόστος εγγραφής 25ευρώ.
Η θέση σας κατοχυρώνεται με την προπληρωμή των διδάκτρων της πρώτης ενότητας.
Στο τέλος του κάθε μαθήματος, θα ανατίθεται μία γραπτή εργασία έρευνας, συνεντεύξεων, συλλογής στοιχείων, ή και καταγραφής γεγονότων του αστυνομικού ρεπορτάζ, για την επόμενη φορά. Στόχος η εξάσκηση στην συλλογή υλικό για την συγγραφή ενός μυθιστορήματος.
Τα έργα που θα προκύψουν από το σεμινάριο διατίθεται να τα εκδώσει η ΑΝΙΜΑ.
Εισηγητές: Άννα Ραζή, Μάρκος Λουδάρος
Μια πρώτη συνάντηση γνωριμίας της ομάδας θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 20/9 στις 19:30, όπου οι εισηγητές θα μιλήσουν για το πρόγραμμα του εργαστηρίου και θα λυθούν τυχόν απορίες.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ
Βασισμένο σε τρεις άξονες, το εργαστήρι αστυνομικής λογοτεχνίας έχει στόχο στην δυναμική εισαγωγή του συγγραφέα στον χώρο της αστυνομικής λογοτεχνίας, κατέχοντας όλα εκείνα τα εφόδια που του είναι απαραίτητα για ένα στιβαρό μυθιστόρημα που θα κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη.
Πολλοί θεωρούν, ακόμα και σήμερα, εύκολη τη συγγραφή του είδους της αστυνομικής λογοτεχνίας. Η αλήθεια είναι ανατρεπτική, η αστυνομική λογοτεχνία χρειάζεται εξειδίκευση πάνω σε θέματα δομή, πλοκής, αληθοφάνειας, εμβάθυνση χαραχτήρων, ενώ ταυτόχρονα είναι η πιο ευχάριστη δημιουργική διαδικασία.
Οι τρεις άξονες πάνω στους οποίους στηρίζεται το πρόγραμμα είναι :
Θεωρία και ιστορία της αστυνομικής λογοτεχνίας. Συγκριτική λογοτεχνίας.
Στιλιστική προσέγγιση της γραφής.
Εργαστήρι δημιουργίας, από τη θεωρεία στην πράξη.
Αναλυτικά η ύλη του σεμιναρίου / ενότητα
1η ενότητα: Ιστορία της αστυνομικής λογοτεχνίας. (Μάθημα 1ο)
Η αρχή της αστυνομικής λογοτεχνίας ( ποιος είναι τελικά ο πατέρας της αστυνομικής λογοτεχνίας ο Γούιλκι Κόλλινς ή Έντγκαρ Άλλαν Πόε;) και η εξέλιξη του είδους μέσα στο χρόνο.
Η εξέλιξη του κοινωνικού μυθιστορήματος στο είδος της αστυνομικής λογοτεχνίας.
1η ενότητα: Θεωρεία της αστυνομικής λογοτεχνίας (Μάθημα 2ο)
Τα χαρακτηριστικά που το ξεχωρίζουν από άλλα είδη.
Η διαπλοκή του με άλλα λογοτεχνικά είδη, υπάρχει ή είναι μύθος;
Μυθιστόρημα, νουβέλα, διήγημα: ομοιότητες και διαφορές.
1η ενότητα: Θεωρεία της αστυνομικής λογοτεχνίας (Μάθημα 3ο)
Τα δομικά στοιχεία του αστυνομικού μυθιστορήματος.
Χώρος, χρόνος, χαρακτήρες, πλοκή, αφήγηση, διάλογος.
Αληθοφάνεια.
Οι χαρακτήρες που μας έχουν μείνει: Ηρακλής Πουαρό, Μις Μαρπλ, Αστυνόμος Μεγκρέ, Σέρλοκ Χόλμς, Πατέρας Μπράουν, Αρσέν Λουπέν, αστυνόμος Μπέκας και ένας σύγχρονος Χάρυ Χόλε.
1η ενότητα: Συγκριτική λογοτεχνία (Μάθημα 4ο)
Συγκρίνουμε αστυνομικά μυθιστορήματα, στο σύνολό τους αλλά και στα επιμέρους στοιχεία τους. Ο κάθε συμμετέχον θα πρέπει με την εγγραφή του να υποβάλλει και τον τίτλο ενός αστυνομικού μυθιστορήματος που έχει διαβάσει πρόσφατα και θέλει να παρουσιάσει στο μάθημα.
2η ενότητα: Στιλιστικοί και τρόποι γραφής (Μάθημα 1ο)
Η οπτική και τα πολλαπλά επίπεδα της αφήγησης.
Ο ρυθμός, η γλώσσα και το ύφος της ιστορίας.
Η σημασία της εισαγωγής (1ου κεφαλαίου)
Λεξιλογικό πεδίο, χρήση ΤΟΠΩΝ και ΙΣΟΤΟΠΙΩΝ.
2η ενότητα: Στιλιστικοί και τρόποι γραφής (Μάθημα 2ο)
Γράφοντας με τις αισθήσεις! Δεν λέω μια ιστορία, δείχνω μια ιστορία.
Η ατμόσφαιρα της ιστορίας όπως επιβάλλεται μέσα από την επιλογή του τόπου και του χρόνου.
Το σασπένς και ποια είναι τα τρία του κλειδιά.
2η ενότητα: Στιλιστικοί και τρόποι γραφής (Μάθημα 3ο)
Δομώντας το πλάνο μας.
Είδη αφήγησης, γραμμική, με αναδρομές, εγκιβωτισμός.
Ο κανόνας των τριών. Από τα παραμύθια στη σύγχρονη λογοτεχνία.
Το πλάνο που δεν λανθάνει ποτέ.
2η ενότητα: Στιλιστική και τρόποι γραφής (Μάθημα 4ο)
Χαρακτήρες: Ο ρόλος, τα όρια και η ισορροπία του. 5 χαρακτηριστικά που μπορούν να κάνουν γοητευτικό έναν ήρωα.
Ο ρόλος του διαλόγου στην αφήγηση. Πώς φτιάχνω έναν πειστικό διάλογο. Πώς εμφανίζουμε τον χαρακτήρα του ήρωα μας μέσα από τους διαλόγους. Δύο λάθη που μπορούν να σκοτώσουν το διάλογο.
3η ενότητα: Συγγράφοντας μαζί (Μάθημα 1ο)
Η αφετηρία της ιστορίας μας.
Η λογική και το συναίσθημα.
Αναλύουμε όλες τις σημειώσεις που έχουμε κρατήσει από την αρχή του σεμιναρίου.
3η ενότητα: Συγγράφοντας μαζί (Μάθημα 2ο)
Φτιάχνουμε μαζί τον ήρωά μας.
Πώς και γιατί δεν πρέπει να γνωρίζουμε τον δολοφόνο μας, η αλάνθαστη μέθοδος της Αγκάθα Κρίστη.
3η ενότητα: Συγγράφοντας μαζί (Μάθημα 3ο)
Το έγκλημα ή τα εγκλήματα;
Το modus operndi του δολοφόνου.
Το προφίλ του δολοφόνου
3η ενότητα: Συγγράφοντας μαζί (Μάθημα 4ο)
Οι ύποπτοι.
Όλοι πρέπει να είναι ύποπτοι.
3η ενότητα: Συγγράφοντας μαζί (Μάθημα 5ο)
Η έρευνα.
Η αστυνομία και η λειτουργία της.
Το νομικό μας πλαίσιο.
Η ιατροδικαστική ερεύνα και βασικές αρχές.
Τα λάθος στοιχεία και η λανθασμένη πρώτη ανακάλυψη ενόχου.
3η ενότητα: Συγγράφοντας μαζί (Μάθημα 6ο)
Δημιουργία Πλάνου. (Νουβέλα έως 30.000 λέξεις)
Αποφασίζουμε τον ένοχό μας. Η διαδικασία ενοχοποίησης του.
3η ενότητα: Συγγράφοντας μαζί (Μάθημα 7ο)
Το τελευταίο μάθημα έχει ένα κενό δεκαπέντε ημερών από το 6ο μάθημα για την ολοκλήρωση της νουβέλας.
Παράδοση κειμένου.
Προβλήματα που αντιμετωπίσαμε κατά τη συγγραφή και η λύση τους.
Βασικές αρχές επιμέλειας και διόρθωσης των δικών μας κειμένων! Δύσκολο ναι, ακατόρθωτο όχι.
Στα-ίχνη-της-αστυνομικής-λογοτεχνίας_αίτηση-συμμετοχής